Логичке загонетке
Активности Савеза загонетача Србије су усмерене ка популаризацији свих врста загонетки, организовању такмичења и сл.
Змија
У овом типу логичког проблема, Ваш је задатак да реконструишете тело морске змије која лежи испод површине воде. Дужина змије у овом конкретном примеру је 23 метра. Бројеви унутар мреже представљају њен почетак и крај, док бројеви изван мреже показују колико је поља у одговарајућем реду или колони испуњено телом змије. Змија сама себе нигде не додирује (чак ни дијагонално). Црна поља у мрежи симболизују хриди и на тим пољима се тело змије не налази.
Задатак |
Решење |
|
а
Упутство за решавање
Решавање ћемо започети коришћењем услова да змија сама себе нигде не додирује: у два поља између главе и репа уписујемо ‘ x ' , да бисмо их означили као поља у којима се сигурно не појављује тело змије. Број 6 покрај доњег реда нам казује да су сва преостала поља у том реду испуњена телом змије. |
||
Оба дела змије морају изаћи из углова, те одмах можемо уцртати још по два дела змије на обе стране (истовремено означавајући са ‘ x ' поља на којима се змија неће појавити). |
||
Посматрајмо сада ред покрај кога је уписан број 3. У том реду већ имамо заузета два поља, што значи да ће се један део змије наставити право на горе, а други ће „скренути“ једно поље у страну, па онда наставити на горе. Уколико би се то десило на десној половини (представљено кружићима на цртежу) не би могао бити испуњен услов да у реду изнад буду заузета само два поља. | ||
Дакле, десна половина наставља право на горе, док на левој страни имамо скретање. Како су сад у средишњем реду попуњена два поља, у сва преостала поља тог реда уписујемо ‘ x ' и уцртавамо 8. и 17. сегмент змије у ред изнад. |
||
Број 3 изнад мреже нам говори да су у тој колони заузета три поља, што значи да змија лежи и у два преостала поља те колоне. Тај део спајамо са „репом“ (16. сегмент) и настављамо га на једини могући начин (13. и 12. сегмент). |
||
Сада имамо још број 2 изнад мреже који нам говори да змија својим 11. сегментом заузима и друго поље у тој колони и да је одмах „напушта“. |
||
Преостаје нам да уцртавањем последњег поља спојимо два дела змије и задатак је решен! | ||